De biljart competitie loopt alweer op het einde. Terwijl de teams in de MLBB aan de laatste wedstrijd beginnen is de NTO (Nooit te oud) klaar.
Met trots kunnen wij 2 kampioenen van BC de Prairie huldigen. Zowel het 1e team in de hoofdklasse als het 3e team in de B-klassen wisten het kampioenschap veilig te stellen.

“Van debuut in de hoofdklasse, naar Kampioenen van BC de Prairie”

Het 1e team begon voor het eerst in de hoofdklasse. Aanvankelijk werd daar door enkele spelers tegenop gekeken. Echter gaande weg het seizoen maakte de scepsis plaats voor een enthousiasme, welk de prestaties zeer ten goede kwam. Als 4e man begon Thei Heykers (Brunister) aan dit seizoen. Peter Custers was stand-by, daar bekend was dat Thei door zijn ziekte gehinderd werd. Helaas kwam Thei in december te overlijden en heeft hij het eind van deze competitie niet meer mogen meemaken. Wij gedenken Thei als een enthousiaste en sportieve medespeler.
Uiteindelijk moesten in de laatste wedstrijd nog 4 partijpunten gepakt worden om het kampioenschap veilig te stellen. Het werden er 8, waarmee de buit binnen was. Opvallend was het feit dat de gespeelde moyennes van het team hoger waren dan aan het begin van de competitie.

Van links naar rechts; Peter Custers; Tinus van Lier; Thei Heykers; Petra van den waardenburg; Ber Bongers

Kampioenen van BC de Prairie

Het 3e team bestaat uit de spelers, Wim Kessels, Jan Verstappen, Hub Gerris en Ad van Helvoirt.

Dat je voor het biljarten nooit te oud bent ( NTO) bewees dit seizoen andermaal onze nestor van het 3e team Ad van Helvoirt.
Met zijn 84 jaar blijft hij een goede speler die het team completeert.
Het 3e team speelde een zeer constante competitie. Hub Gerris, een nieuwe speler die na 25 jaar weer aan de groene tafel stond, was de meest bepalende speler van het team. Ondanks een verhoging van het aantal te maken caramboles wist Hub de nodige punten binnen te halen.
Uiteindelijk is hij de speler met de meeste winstpunten, waarvoor een extra prijs op hem wacht.

Iedereen van harte gefeliciteerd met het behaalde succes !!

Tenslotte zijn wij veel dank verschuldigd aan Petra voor de altijd warme ontvangst in ons clublokaal café De Prairie.
Petra bedankt voor de bloemen en voor de goede verzorging van zowel de thuis – als de gastspelers.

Personen die geïnteresseerd zijn in het biljarten zijn altijd welkom.
Voor informatie kunnen zij terecht bij:
Peter Custers,
Erik Wulms,
Jan Verstappen of via de verenigingspagina op deze website.