Bureau Synthese heeft dit jaar de mogelijkheid om geheel kosteloos deel te nemen aan de preventieve huisbezoeken voor
75-plussers. Lees hieronder verder om u hier gebruik van kunt maken. Uiteraard is zo een huisbezoek geheel vertrouwelijk.

Vraagt u zich wel eens af of u zelfstandig in uw eigen huis kunt blijven wonen als u ouder wordt?
Heeft u vragen op het gebied van gezondheid, wonen, veiligheid, vervoer, zorg of financiën?
Of wilt u gewoon eens weten wat voor mogelijkheden er zijn?

Dan is een huisbezoek misschien iets voor u.
Om ouderen in de gemeente Leudal te ondersteunen bij hoe je op je oude dag prettig kunt blijven wonen, biedt Synthese 75-plussers vrijblijvend een huisbezoek aan. Synthese is de welzijnsorganisatie die in de gemeente Leudal het welzijnswerk uitvoert.

Wat doet Synthese?

In de periode tussen 2015 en 2017 hebben in alle kernen van de gemeente Leudal preventieve huisbezoeken plaatsgevonden. Vanwege de positieve ervaringen door de ouderen en vrijwilligers wordt er dit jaar gestart met een nieuwe ronde gesprekken. Eind maart ontvangen ouderen in Ell in de leeftijd van 75 jaar en ouder een uitnodigingsbrief.
Wanneer u een uitnodiging heeft ontvangen, kunt u zich aanmelden bij Synthese voor een huisbezoek. Vervolgens zal een (getrainde) vrijwilliger van Synthese telefonisch contact opnemen om samen een afspraak te maken.
Tijdens het bezoek wordt een praatje gemaakt en kunnen vragen rondom wonen, zorg, vervoer, financiële regelingen etc. gesteld worden aan de vrijwilliger. De vrijwilliger zal zelf ook vragen aan u stellen om ervoor te zorgen dat alle belangrijke onderwerpen aan bod komen.

Het is niet verplicht, u kunt er wel wijzer van worden. Alles wat u in het huisbezoek aan de orde stelt is vertrouwelijk en er zijn geen kosten aan verbonden.

Voor meer informatie over de huisbezoeken kunt u contact opnemen met Lisa Beijers van Synthese, via e-mailadres info@synthese.nl of telefoonnummer 0475-745138.