Dit jaar herdenkt de Seniorenvereniging Ell dat zij zestig jaar geleden is opgericht. Om dit feit te vieren zijn er iedere maand, met uitzondering van de vakantiemaanden juli en augustus, een aantal jubileum activiteiten. En in de maand mei staat het bewegen centraal: “beweegweken in Ell:

We weten het eigenlijk allemaal wel: voldoende bewegen houdt je langer fit en gezond. Samen bewegen met en voor senioren is belangrijk en vooral gezellig. Je wordt ouder en wilt voldoende (blijven) bewegen, om bijvoorbeeld vallen te voorkomen en/of om gezellig iets met anderen te doen. Hierdoor heb je bijvoorbeeld minder snel hulp nodig van anderen.

Op pad

Het aanbod van activiteiten rondom de beweegweken in Ell  staat in een flyer, die de inwoners van Ell binnenkort in hun brievenbus kunnen vinden. Zo is er een keuze uit een korte of een lange wandeling. Ook kun je mee met een tweetal fietstochten die wisselend van lengte zijn en op verschillende data plaatsvinden.

Workshops voor ouderen

Het is ooooh… zo belangrijk dat we zeker op oudere leeftijd blijven bewegen. Dit kan op heel veel verschillende manieren. Om aan te geven wat de mogelijkheden zijn, hebben we op 17 mei een tweetal workshops geregeld.

Moniek Kwaspen is cesartherapeute (houdingstherapie). Zij geeft een beweeg les “gezond ouder worden”. Hierin geeft zij aan wat de mogelijkheden zijn om te blijven bewegen, ook als we ouder worden. Het is geen voorstelling want we worden uitgenodigd om actief deel te nemen aan de les. Afhankelijk van de opgaven kan er een splitsing plaatsvinden in 2 groepen: ‘jongere ouderen’ en ‘oudere ouderen’. Wilma Caelen laat ons aansluitend kennis maken met een aantal dansen. Zij zal een workshop verzorgen met zit-dans, volksdans en line dance. Ook hier worden we gevraagd actief deel te nemen. Erg gezond en tevens gezellig.

Beweegcarrousel:

De bedoeling is dat we tijdens de beweegweken in Ell op 22 mei met groepen enkele mogelijke sporten in Ell gaan bekijken c.q. beoefenen. We beginnen op drie verschillende locaties, namelijk met Koersballen (Ellenhof), Beugelen (beugelbaan) of Handboogschieten (Bachelorclub). Na een uur gaan we met de gehele groep naar de volgende locatie om kennis te maken met de volgende sport. Op elke locatie is een leider aanwezig om uit te leggen hoe het spel in elkaar zit c.q. hoe je dit het beste uit kunt voeren. Heel leuk en een goede manier om dus ook andere sporten te leren kennen.

Dansen voor ouderen, tevens afsluiting;

De dansschool Judith’s Dance Point uit Weert zal op 25 mei iedereen laten kennismaken met een 3-tal dansen namelijk; wals, foxtrot en line dance. Uitermate geschikt voor onze lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Aansluitend gaan we de beweegweken afsluiten met een heel gezellig samenzijn. Peter Soloh (Peter Schreurs van de voormalige Classics) brengt mooie, gezellige muziek uit de jaren 50 en 60. Een afscheidsfeestje voor iedereen die aan deze beweegweken heeft deelgenomen.

Logo Seniorenvereniging

Deelname aan alle activiteiten van de beweegweken in Ell is gratis en iedereen (jong of oud) is welkom.
Dus men hoeft geen lid te zijn van de seniorenvereniging.

Vooraf aanmelden is noodzakelijk. Meer informatie is te vinden via Seniorenvereniging Ell