Samen werken aan het Leudal van morgen
Met inwoners, verenigingen, stichtingen, ondernemers, dorpsplatforms en andere partners gaat Gemeente Leudal middels de BouWtoer 2018 aan de slag om Leudal nog beter te maken. Via deze nieuwsbrief blijft u op de hoogte van de activiteiten van de BouWtoer 2o18.

Onderwerpen BouWtoer 2018 zijn bekend!

Via verschillende kanalen deden wij een uitvraag onder inwoners en dorpsraden over de thema’s die aan bod moesten komen tijdens de BouWtoer 2018. In totaal kregen we hierop 170 reacties. Uit al deze reacties hebben we zes centrale onderwerpen weten te halen. Hiermee gaan we samen met jullie aan de slag!

De onderwerpen op een rij:

groen

Openbaar groen
Openbaar groen is overal. Van de bomen in de straat, de perkjes voor de deur of de heg langs het speeltuintje. Groen in de directe woon en werkomgeving heeft een grote invloed op het welbevinden van inwoners. Hoe zorgen we gezamenlijk voor mooi en goed onderhouden groen in Leudal?

leefbaarheid

Leefbaarheid
Het behouden van de leefbaarheid in de kernen is een belangrijke zorg voor inwoners. Initiatieven vanuit de inwoners, verenigingen, ondernemers, dorpsplatforms en de gemeente kunnen deze leefbaarheid stimuleren. Samenwerking is hierbij van groot belang. Hoe zorgen we er samen voor dat die leefbaarheid behouden blijft?

wonen

Wonen
Het vinden van een woning die bij jouw situatie past is vaak lastig. Vooral jongeren en senioren krijgen hierbij met veel regels en procedures te maken. Tegelijkertijd zijn er veel mogelijkheden op dit gebied. Hoe zorgen we gezamenlijk dat de mogelijkheden benut worden?

gezondheid

Gezondheid
Gezond zijn en gezond blijven kent vele verschillende aspecten. Denk hierbij aan lichamelijk functioneren, mentaal welbevinden en je sociale omgeving. Lokale initiatieven spelen (soms onbewust) een centrale rol in de positieve gezondheid van inwoners. Hoe houden we Leudal samen gezond?

verkeersveiligheid

Verkeersveiligheid
Iedereen neemt meerdere keren per dag deel aan het verkeer. We gaan naar ons werk, doen onze boodschappen en brengen de kinderen naar school. Dat doen we graag op een veilige manier. Hoe kunnen we gezamenlijk de verkeersveiligheid in Leudal vergroten?

gemeenschapshuizen

Gemeenschapshuizen
Leudal heeft 16 kernen met 16 brede maatschappelijke voorzieningen die elk op hun eigen manier werken. Vrijwilligers spelen hierin vaak een centrale rol. Hoe zorgen we er gezamenlijk voor dat de gemeenschapshuizen aansluiten op de behoeftes en mogelijkheden in de samenleving?

Meer informatie
Door middel van deze nieuwsbrief en www.bouwtoerleudal.nl houden wij je op de hoogte. De website wordt binnenkort gelanceerd. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op via bouwtoer@leudal.nl

Samen werken aan het Leudal van morgen