Binnen het bestuur van de Stichting Dorpsraad Ell zijn een aantal vacante functies beschikbaar. Op dit moment heeft een bestuurslid aangegeven te willen stoppen met zijn bestuursfunctie. Dus: DORPSRAAD ELL ZOEKT VERSTERKING……

Daarom roept de Dorpsraad mensen op om hun interesse bij hen kenbaar te maken. De belangrijkste voorwaarden zijn, dat men in Ell woonachtig en tenminste 18 jaar oud moet zijn. Ook is het niet toegestaan, dat men gemeenteraadslid is. Door de huidige bestuurssamenstelling, worden vooral vrouwen opgeroepen om zich aan te melden. Hoeveel tijd kost dit vrijwilligerswerk? Dit kan variëren van een paar uurtjes per maand tot wekelijkse inzet. Ook binnen de werkgroepen zijn nieuwe leden welkom.

De Dorpsraad Ell ziet graag dat mede dankzij haar inzet de leefbaarheid in Ell verbeterd c.q. behouden blijft. Daarom is de Dorpsraad zowel op bestuurlijk als op ambtelijk gebied voortdurend in gesprek met de gemeente Leudal. Er worden binnen de Dorpsraad tal van onderwerpen besproken. Een paar agendapunten in de afgelopen periode waren bijvoorbeeld: Toekomst Kermis; Milieustraat aan de Niesstraat opknappen/verfraaien; Glasvezel Buitenaf; Ontwikkelingen Stichting Wonen in Ell (woonfunctie voormalige Ellenhof); Verkeersveiligheid Ellerbrug. Er wordt op een constructieve manier samengewerkt binnen het bestuur en met andere partijen.

Wij zijn er voor U, en dus zoekt de Dorpsraad Ell versterking.

Wensen, ideeën en signalen uit de Eller samenleving worden opgepakt en gecoördineerd. Een aantal groepen werken aan thema’s, die verwerkt zijn in het dorpsontwikkelingsplan (DOP). Het gaat om de volgende werkgroepen; Kermis, Wonen en woonvoorzieningen, Website & Online Communicatie, Buitengebied, Buurt-Whatsapp en Goede Doelen Collecte. Ook is er een AED werkgroep actief. Wist u dat Ell, als kern, de meeste actieve en opgeleide reanimatie AED vrijwilligers heeft binnen de gemeente Leudal! Iets om trots op te kunnen zijn. Als Dorpsraad hebben we mogen ervaren dat de betrokkenheid en belangstelling groot is voor haar werk.

Huidige bestuurssamenstelling
Momenteel bestaat het bestuur uit
Fer Koolen (voorzitter),
Theo van den Berkmortel (secretaris),