De vergunning van de gemeente Leudal aan de stichting traditionele kermissen Leudal is definitief verleend. Dat betekent dat vanaf woensdag 30 september dezelfde kermisattracties als vorig jaar weer zullen verrijzen op het Scheijmansplein. Vanaf dinsdagnacht 24.00 u dient het plein autovrij te zijn, gelieve hiermee rekening te houden.

De openingstijden van de kermis zijn:
Zaterdag vanaf 15.00 uur;
Zondag vanaf 14.00 uur;
Maandag en dinsdag vanaf 15.00 uur.

Coronamaatregelen:

Ook de kermisexploitanten hebben te maken met strenge voorwaarden i.v.m. Corona.
Een van de belangrijkste is de looproute. De kermis heeft één ingang (aan de Sebastiaanstraat) en één uitgang (aan de Niesstraat). Vriendelijk verzoek deze route te respecteren, ook als dat betekent dat er omgelopen moet worden. Verder zijn op het kermisterrein de gebruikelijke maatregelen, zoals 1,5m afstand houden, van toepassing. Er zal ook regelmatig toezicht zijn of iedereen zich aan de regels houdt.
Volg de aanwijzingen van de toezichthouders op en laat deze mensen hun (vrijwilligers)werk doen.

Onze horecazaken hebben een beperkter programma dan gebruikelijk maar stellen hun zaak graag open voor mensen die willen genieten van de kermissfeer.

We doen een appèl op iedereen, jong en oud, om zich altijd, maar zeker tijdens de kermisdagen, te houden aan alle coronaregels.

Zorg dat je de gezondheid van mede dorpsgenoten en jezelf niet in gevaar brengt door laconiek met de maatregelen om te springen. De kermisexploitanten en horecaondernemers steken hun nek uit om dit dorpsfeest te organiseren.
Samen moeten we ervoor zorgen dat ook zij niet in een lastig parket komen. Als iedereen daarin zijn of haar eigen verantwoordelijkheid neemt kunnen we samen genieten van een bijzondere maar ongetwijfeld toch mooie en gezellige kermis 2020.