Aan de ingangswegen van Ell en bij de kerk staan 3 bloementorens.

Deze torens zijn in eerste instantie door schoolkinderen aangeplant met narcissen via een schoolproject.
Daarna heeft de dorpsraad herhaaldelijk een oproep gedaan voor vrijwilligers die mee willen helpen om de bloemtorens te onderhouden. Regelmatig water geven en de slechte of uitgebloeide bloemen eruit halen zodat ze er mooi blijven uitzien.

Daar kwam destijds geen enkele reactie op. Later overigens wel diverse reacties op de belabberde staat van de torens.
We hebben ons voorgenomen om nog één keer een oproep te doen voor vrijwilligers en dan de torens te voorzien van zomergoed. Lokale plantenkwekers hebben toegezegd hieraan medewerking te willen verlenen. Wij als dorpsraad en ook de kwekers zien het niet als onze taak om dan ook nog voor het onderhoud te zorgen en roepen dus nogmaals vrijwilligers op om mee te doen. Dit kunnen mensen zijn die in de buurt van de toren wonen, of wellicht de buurtvereniging, of losse vrijwilligers die het leuk vinden op deze wijze een steentje bij te dragen aan het opfleuren van onze dorpsgezicht. Mogelijk is het in de toekomst mogelijk een werkgroepje te vormen wat zich bezig houdt met deze materie.

Indien we geen respons krijgen op deze oproep zullen we de bloementorens laten verwijderen.

Interesse? Laat een reactie achter en wij nemen contact met je op:

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.