WONEN IN DE OUDE ELLENHOF

U heeft het waarschijnlijk al gezien: de uitvoering van plannen om in de oude Ellenhof woonruimte te creëren is gestart! Woonruimte die vooral bedoeld is voor jongeren en mogelijk voor ouderen, want voor hen zijn er te weinig betaalbare huurwoningen in ons dorp. Voor de leefbaarheid moest er op dit punt iets gebeuren om te voorkomen dat onze jongeren naar elders vertrekken. Na de opening van de inschrijving een aantal maanden geleden is gebleken dat er vanuit onze jongeren ruim voldoende belangstelling is voor deze appartementen.

STICHTING WONEN ELL

In 2017 is door een groep enthousiaste Ellenaren een stichting in het leven geroepen om de verbouwing van de oude Ellenhof voor te bereiden: de Stichting Wonen Ell. Na veel overleg met de gemeente Leudal, de provincie Limburg en woningcorporatie Wonen Limburg gaat deze stichting de komende jaren de 10 appartementen verhuren en exploiteren. Het stichtingsbestuur bestaat uit:

• Voorzitter : J.H.J. Custers (Jan)
  • Penningmeester/Secretaris : A.J.M.Timmermans (Fons)
  • Lid : H. H. Peeters (Hub)
  • Lid : F.P.M.Boonen ( Frans)

FINANCIERINGSPLAN

Hoe wordt het plan gefinancierd? Wonen Limburg wordt eigenaar van het grootste gedeelte van de appartementen. Dorpsgenoten en andere belangstellenden krijgen de gelegenheid om mee te investeren. De Stichting Wonen Ell kan tot 30% in de financiering van het totale plan deelnemen. Geïnteresseerden krijgen daarmee de gelegenheid om te investeren in de toekomst van Ell!

Jongeren krijgen met dit plan een kans om in Ell te blijven wonen, wat we allemaal graag willen! Deze manier van financieren via door inwoners aan de Stichting geleend geld wordt ook wel crowdfunding genoemd. Leningen aan de Stichting Wonen Ell worden beperkt tot het maximaal benodigde investeringsbedrag.
Enkele regels vooraf:

• Leenbedrag: minimaal € 1.000,= euro, maximaal € 25.000 per deelnemer;
  • Toewijzing vindt plaats op volgorde van binnenkomst van de aanmelding;
  • Jaarlijkse rentevergoeding 2% betaalbaar na afloop van het 1e exploitatiejaar;
  • Looptijd van de lening: 15 jaar;
  • Elk jaar een vergadering waarbij de beleggers op de hoogte worden gebracht van de stand van zaken en de mogelijkheden tot aflossing van het door u geïnvesteerde bedrag.

“Het levert meer op dan uw geld op de bank en u doet iets voor ons aller Ell!”

Bent u geïnteresseerd? Het levert meer op dan uw geld op de bank en u doet iets voor ons aller Ell.
Meer informatie over dit project? Wilt u investeren in de toekomst van Ell door deel te nemen in de financiering van dit project?
Stuur dan een mailberichtje aan het bestuur: wonenell@gmail.com. Een van de bestuursleden zal dan met u contact opnemen.