Op tweede paasdag 2 april heeft Schutterij St. Sebastianus weer het schutters-seizoen geopend met het jaarlijkse koningschieten.

Traditioneel halen we de koning aan huis op en marcheren we door het dorp als afsluiting voor onze koning van 2017, Geert Custers.
Voor het tweede jaar hebben onze majorettes meegelopen en dat bracht wederom veel inwoners van Ell op de been om dit mooie geheel te aanschouwen.
Ouders, opa’s en oma’s stonden langs de weg richting de accommodatie en bij aankomst werden de aanwezigen getrakteerd op een ingestudeerde dans van onze majorettes.
Dit jaar was er maar een jubilaris binnen onze vereniging. May Voermans was dit jaar 40 jaar bij de vereniging en kreeg hiervoor de oorkonde en deMay Voermans onderscheiding opgespeld door Peter Custers.
May heeft verschillende jaren deel uitgemaakt van de vendeliers, en ook als schutter heeft ze al die jaren (en nog steeds) haar mannetje gestaan. Aansluiten werd May nog verast door een serenade van onze drumband en was er de mogelijkheid om te feliciteren.

Schutterskoning Schutterij St. Sebastianus 2018

Frits Jeuninck 2018Na een kop koffie was het dat eindelijk tijd om de strijd om het koningschap 2018 te starten.
Dit jaar waren er 14 deelnemers die de strijd oppakten en door middel van loting werd er van start gegaan. Het eerste schot werd gelost door de (ex)koning van afgelopen jaar Geert Custers.
Met af en toe een waterig Paas-zonnetje was het redelijk goed vertoeven onder de schietboom. En uit het dorp kwamen meer en meer toeschouwers die de strijd op de voet wilden volgen en dat zorgde voor een gezellige groep onder de schietboom.
Uiteindelijk was het zover.
Met het 80ste schot kwam de vogel naar beneden en een gelukkige Frits Jeurninck was hierdoor de koning. Frits werd uitbundig gefeliciteerd door de leden en toeschouwers en het was overduidelijk dat hij zeer vereerd was dat hij zich dit jaar schutterskoning van St. Sebastianus mag noemen.

Met Schuttersgroet,

R. Kuijpers