Na het uitbreken van de Corona crisis hebben we een mELLdpunt ingericht om mensen, die op een of andere manier hulp nodig hadden, van dienst te kunnen zijn. Via de seniorenvereniging zijn alle senioren met een brief benaderd en via andere digitale kanalen de overige dorpsbewoners.

In No Time stond er een organisatie met een appgroep, een centraal telefoonnummer, en waren er meer dan 30 aanmeldingen van vrijwilligers die graag iets wilden betekenen voor de Eller medemens. Hartverwarmend was die vrijwilligersdeelname waarvoor hartelijk dank.

Naoberplicht bestaat hier nog echt.

Zoals in de geschiedenis van Ell al vaker is gebleken, blijkt ook nu dat de inwoners van Ell vooral hun eigen boontjes willen doppen en zeer zelfvoorzienend en oplossingsgericht zijn in hun eigen familie of omgeving. Naoberplicht bestaat hier nog echt, en dat is geweldig. Gevolg is dan ook dat van het mELLpunt geen gebruik is gemaakt, en dat is prima. We hebben gezorgd dat het er is voor de mensen die het nodig zouden hebben.

Op dit moment lijkt aan het mELLpunt vanwege de versoepeling van de maatregelen ook geen behoefte te bestaan. We zullen echter het systeem in stand houden tot de coronacrisis geheel voorbij is. Indien er een nieuw golf van besmettingen komt met daarbij wellicht weer lockdown maatregelen kunnen we dan snel handelen en onze bewoners hulp bieden indien nodig.