Beste leden en inwoners,

De richtlijnen van de overheid en de Nederlandse Reanimatie Raad t.a.v. Covid 19 geven weer de mogelijkheid om reanimatie lessen te verzorgen.
Op dinsdag 14 september en donderdag 16 september aanstaande worden er per avond 2 herhalingslessen gegeven voor de leden van de “najaarsgroep”! Deze leden ontvangen een email voor opgaven.

In April 2022 zullen we dan de herhalingslessen inplannen voor de “voorjaargroep”.

Zoals misschien al is opgevallen hebben we in Ell nieuwe AED’s gekregen. Het betreft de Lifepak CR2 Defibrillator van Physio Control.
Zie foto hier beneden. We zullen tijdens de herhalingslessen deze nieuwe AED bespreken en hier ook mee trainen.

Nieuwe cursus reanimatie en AED bedienen:

Het moment van het EK voetbal 2021 wat iedereen zich nog lang zal herinneren is waarschijnlijk helaas niet de mooiste goal maar de beelden van Christian Eriksen die “struikelt”, valt en roerloos blijft liggen……
Mede door snel handelen van teamgenoten en artsen kan Christian het navertellen.

Weet jij wat je moet doen als iemand een hartstilstand krijgt?
Want ELKE minuut telt!

Als sprake is van een hartstilstand is het erg belangrijk dat er snel gehandeld word zodat de kans op volledig herstel het grootste is.
Wij vinden het erg belangrijk dat er voldoende inwoners zijn die indien nodig, weten hoe ze moeten handelen nn de aanwezige AED kunnen bedienen.

We willen dan ook een nieuwe de cursus reanimatie en AED geven.
Deze cursus zal gehouden worden op:

Dinsdag 12 oktober van 18.30 uur tot 21.30 uur
Kantine van DFO ’20 (het nieuwe voetbalcomplex sportpark ’t ven in Kelpen-Oler)

Deze avond kunnen er maximaal 12 leden deelnemen, mocht er veel animo zijn gaan we kijken of er een 2e cursus gegeven kan worden.
Opgave voor deze nieuwe cursus kan door een email te sturen naar: aed@dorpsraadell.nl of e.wulms@home.nl
Vermeld hierin je naam en geboorte datum. Indien je mee gaat doen met HartslagNu (oproepsysteem) en inwoner bent van de gemeente Leudal is de cursus geheel gratis!

Geniet van de vakantie , blijf gezond !

AED ELL
Peter Huijskens en Erik Wulms