I.v.m. de corona-crisis heeft de dorpsraad een meldpunt ingericht voor dorpsbewoners met een hulpvraag.
Dit kan een hele eenvoudige vraag zijn, zoals bijvoorbeeld boodschappen doen, maar ook meer ingewikkelde zaken kunnen aan de orde zijn.
Achter de schermen is er hard gewerkt om het meldpunt in te richten.

Er is een telefoonnummer: 0495 – 55 23 02
En een e-mailadres: meldpunt@dorpsraadell.nl

Hoe werkt het meldpunt?

• Meldingen komen zowel per telefoon als per e-mail binnen op een centraal punt.
• Als er een melding binnenkomt, zet de centralist deze in een WhatsApp-groep.
• In de WhatsApp-groep reageert een van de deelnemende vrijwilligers dat hij/zij de hulpvraag zal oppakken en uitvoeren en neemt contact op met de vragende.
• Nadat de hulp is verleend meldt de vrijwilliger de vraag weer af in de WhatsApp-groep en registreert de centralist dit.

Voor deze werkwijze is gekozen omdat we denken de hulpvraag zo snel te kunnen beantwoorden, zonder enkele personen met heel veel werk te belasten. Tevens hoeven dorpsgenoten die helpen elkaar op deze manier niet onnodig te ontmoeten.

Wie wil helpen?

We zoeken dorpsgenoten die de medemens met een vraag een handje willen helpen.
Vrijwilligers kunnen zich melden via het e-mailadres (voorkeur) of telefoonnummer van het meldpunt. Vermeld daarbij je naam, adres en mobiele telefoonnummer.
Voorwaarde is, dat je een mobiele telefoon hebt met WhatsApp en bereid bent om in een groep te zitten. De WhatsApp-groep zal, om goed te kunnen functioneren, aan regels gebonden zijn.
Voordeel van deze werkwijze is, dat de vraag meteen bij meerdere personen wordt neergelegd en iemand, die op dat moment de gelegenheid heeft om te helpen, kan reageren. Vele handen maken licht werk.

Wat kun je nu al doen:

• Breng zoveel mogelijk mensen in je omgeving op de hoogte van dit meldpunt.
• Let op dorpsgenoten, met name ouderen, in je buurt en wissel telefoonnummers uit.
• Help buurtgenoten en familie zoveel mogelijk rechtstreeks.

Via de seniorenvereniging krijgen zowel de aangesloten leden als zoveel mogelijk andere ouderen, waarvan het vermoeden is dat ze deze informatie niet via de digitale weg krijgen, een flyer in de brievenbus. De flyer zal ook nog op de website worden gepubliceerd.

Dit meldpunt is NIET bedoeld voor medische aangelegenheden.
Neem bij een medische vraag contact op met uw huisarts.
Bel bij een medische- of andere noodsituatie 1-1-2

Hieronder kunt u zelf de flyer downloaden en printen welke bij de senioren is rond gedeeld.

mELLdpunt A4