Buurt Steenenbampt is de afgelopen erg gegroeid en bijna alle kavels zijn inmiddels bewoond. Het was dus hoog tijd om de leefbaarheid in de wijk te verhogen. Daarom hebben een aantal buurtbewoners zich het afgelopen jaar bij elkaar gepakt om er een speelplek te realiseren.

Waar begin je eigenlijk?

Maar waar moet je beginnen bij het realiseren van een speelplek? Daarvoor is veel contact geweest met de Gemeente Leudal. Zij wilde graag hun medewerking verlenen maar hadden helaas geen budget beschikbaar, we moesten dus echt zelf aan de slag. Een plan schrijven, offertes opvragen en sponsoren zoeken om de speelplek te kunnen bekostigen. Gelukkig wilde Vestum (de projectontwikkelaar van Steenenbampt) bij springen met een royale gift. Via de dorsraad kregen we ook nog een sponsoring van de Rabobank.

Akkoord Gemeente Leudal

In juni was de financiering rond en lag er een akkoord van de gemeente over het stuk grond waar de speeltuin op mocht komen. De toestellen werden besteld en ook de gemeente kon nog wat materialen leveren vanuit de gemeentewerf. In oktober werden alle spullen geleverd en kon er gestart worden.

Voor het opzetten van de toestellen waren de handige mannen bij elkaar gekomen en kwamen met een plan. Het werd een gezellige zaterdag waarbij er hard gewerkt werd, maar ook tijd was voor een lekker stuk vlaai, een goed verzorgde lunch en een gezellige borrel.

De speelplek is een aanwinst voor de buurt en het dorp, we merken dat al veel kinderen de plek gevonden hebben en er graag samen spelen.