De Zonnebloem, afdeling Ell

Bij de Zonnebloem draait het om mensen. Al meer dan 65 jaar. We brengen ze bij elkaar. Staan voor ze klaar. En zetten alles op alles om mensen met een handicap een onvergetelijke dag te bezorgen. Een lichamelijke beperking hoeft wat ons betreft nooit een belemmering te zijn. We willen dat iedereen volop van het leven kan genieten.

Om dat voor elkaar te krijgen, denken we altijd in oplossingen. Dat geldt voor onze vrijwilligers, voor onze donateurs en voor de partners waarmee we samenwerken. Stuk voor stuk doen zij er alles aan om mensen een onvergetelijk moment te bezorgen.

Daarom blijven we dat doen waar we altijd al goed in waren: contacten leggen, gezelligheid brengen, activiteiten organiseren en vakanties mogelijk maken. En we komen met nieuwe oplossingen. Zo bieden we verspreid over heel Nederland de Zonnebloem rolstoelauto te huur aan. En zorgen we er samen met attractieparken en musea voor dat deze toegankelijker worden voor mindervaliden.

(Post)adres:

Kunnenbeemd 4, 6011 PB, Ell

E-mailadres:

koenenell@hetnet.nl

Bestuursleden

Voorzitter:

Ans van Roij

Secretaris:

Tiny Koenen - Custers

Penningmeester:

Mia Geelen

Andere Bestuursleden:

Bestuurslid werkbezoek: Lies Driessen-Lenders
Bestuurslid activiteiten: Riny Custers-Heijkers

Meer informatie over De Zonnebloem, afdeling Ell

Doelgroep: Zieken, gehandicapten en eenzame mensen.
Contributie: Nee
Categorie: Welzijn
Activiteiten: Paasmiddag. Kerstmiddag. Regiomiddag. Vrijwilligers nemen gasten mee op diverse activiteiten.

De Zonnebloem geeft mensen met een fysieke beperking, voor wie eenzaamheid dreigt, mogelijkheden om contacten te leggen en erop uit te trekken door huisbezoek, dagactiviteiten en vakanties.

Een boswandeling maken, samen genieten van een lunch, een potje bingo, of een bezoek aan een tuincentrum. Bij de lokale afdelingen van de Zonnebloem wordt naast huisbezoek van alles georganiseerd. In bijna elke wijk of plaats zijn er vrijwilligers actief, die samen met de deelnemers kijken naar de mogelijkheden.

Heb jij een lichamelijke beperking en wil jij in jouw buurt huisbezoek ontvangen, mee met een activiteit of met deelnemers uit de regio op vakantie? Informeer naar de mogelijkheden.