KVW Logo

Kinder Vakantiewerk Ell

Kindervakantiewerk Ell is een stichting waar zo'n 50 vrijwilligers diverse activiteiten voor de basisschooljeugd organiseren.
De grootste activiteit, de kvw-week in de zomer, wordt voorbereid door de voorbereidings-groepjes. Zo'n groepje bestaat uit de hoofdleiding en een gedeelte van de leiding van een bepaalde leeftijdsgroep.
Het gehele weekprogramma wordt door deze groep voorbereid en uitgevoerd. Van de hoofdleiding (meestal 2 man per leeftijdsgroep) heeft er minimaal één zitting in het bestuur.
Verder organiseert het K.V.W. nog een drietal activiteiten:
De intocht van de Sint en zijn Pieten voor alle basisschoolkinderen en wat daaronder zit.
Sint Maarten: rond de 11e november wordt Sint Maarten gevierd met het ontsteken van de hoop, chocolademelk en oliebollen. Daarnaast draait elke groep een eigen programma.
Koningsdag: Een gezellige activiteit in de ochtend; de ene keer organiseren we een vrijmarkt, de andere keer gaan we naar het zwembad en de binnenspeeltuin.

(Post)adres:

Swartbroekstraat 11, Ell

E-mailadres:

info@kvwell.nl

Bestuursleden

Voorzitter:

Noud Custers

Secretaris:

Marjon Gerris

Penningmeester:

vacant

Andere Bestuursleden:

Meer informatie over Kinder Vakantiewerk Ell

Doelgroep: Basisschoolleeftijd
Contributie:
Categorie: Jongeren, Ontspanning, Sport
Activiteiten: Koningsdag: Een dagdeel activiteiten verzorgen. KVW-Week: Activiteiten gedurende een hele week in de zomervakantie. Kinderen zijn verdeeld in groepen 1-2 / 3-4-5 / 6-7-8. St. Maarten: Middels een stoet wordt er naar een vuurhoop gelopen. Hier verzorgen we oliebollen en chocomel. Sinterklaas: Gedurende een middag organiseren we het Sinterklaasfeest voor groep 1 t/m 5. De oudsten kijken een film. Emmertjes-actie: in november de deuren langs om geld in te zamelen voor Sinterklaas.

Het Kindervakantiewerk organiseert activiteiten voor de kinderen in de basisschoolleeftijd.